koncowka wahacza czy po wymianie trzeba robic geometrie

Baza znalezionych fraz

nenostop.serwis

Temat: Drgania kierownicy przy skręcie
pojedż gdzies na warsztat gdzie maja szarpaki , na sprawdzenie zawieszenia. bo z geometria jest taki myk - wiadomo każdy chce zarobic i zrobia ci tą geometrie mimo wszystko czy cos jest rozwalone. poprostu zrobia i mają w d... jak jest cos w zawieszeniu wysypane to nie ma sensu robic geo. bo zmieniaja sie parametry. załoze sie ze na bank masz cos wywalone i podejżewam ze albo tuleje wahacza , sworzen lub koncówke drozka. nawet jak masz wywalone górne mocowania amortyzatorów to juzmjest lipaprzy GEO. górne mocowania sam mozesz sobie sprawdzic. na lewarku ... do góry i nagle poczyjesz opór wtedy na bank łozyska i gorne gómy sa do wymiany. a jak ci robili geo to ustawiali kąt pochylenia koła?? czy tylko zbierzność?? bo mogli geometrię spierdzielic ci tym ze najpierw ustawili zbierzność a dopiero potem kąt pochylenia koła i bedzie lipa. najpierw ustawia sie kąt a potem zbierzność. a druga sprawa jesli ta geometria trwała...
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=7256



Temat: [v70 TDI] Wahacz -prośba do posidaczy vadisa.
da78 Wahacz kupiłem dzięki znajomemu który ma warsztat i zniżkę w kilku sklepach więc tylko w ten sposób mogę pomóc. Znajomy mechanik z 25 letnim doświadczeniem doradził mi zakup wahacza OCAP lub MOOG (dobra jakość za rozsądna cenę) A zauważyłem że Skrzat 21 jest ze Szczecina dlatego chciałem jak już to pogadać na priv bo może dał bym radę pomóc. Wahacz kupiłem za 300zł po zniżce 25% łatwo obliczyć ile zaoszczędziłem. Jego wymianę można zrobić samemu ponieważ tuleje są tak ustawione że po przykręceniu sam ustawia się poziomo. Tuleje też można kupić tylko koszt jednej to 100zł x2 i już zbliżamy się do ceny wahacza a samej końcówki nie wymienimy wiec lepiej dodać jeszcze 100 i mieć cały nowy. No chyba że końcówkę mamy w rewelacyjnym stanie to można się pokusić o wymianę tulejek ale znowu trzeba się wtedy bawić z ich ustawieniem (odpowiednio głęboko wsunąć - bo wpływa to na ustawienie geometrii kół) Ja wybrałem opcję kupić cały (końcówka padła) i wymieniłem w ciągu 2 godzin. Oczywiście miałem jak podnieść silnik.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=9771


Temat: [V70 '99] Wymiana tulei wahaczy-co, gdzie, za ile?
KorreS Ja bym się nie zastanawiał tylko wymieniał cały wahacz. Gdybyś chciał wymieniać tuleje to... Kupisz 2 bo nie ma sensu wymieniać jednej (czas stracony demontaż) lepiej odrazu 2 sztuki Cena 2x min 60zł =120 + demontaż wahacza i wymiana tulei (prawidłowe ustawienie) myślę że poniżej 250zł nikt tego nie zrobi, a jak zrobi to nie wiem czy potem ustawisz zbieżność, bo wystarczy lekkie przesunięcie wahacza w stronę przodu lub do tyłu auta i z geometrii nici (koła przednie nie będą stały w osi). Cały koszt wymiany i części 370zł + geometria 40zł (jak wszystko zrobione będzie porządnie) Do tego dochodzi ryzyko że za pół roku albo za rok będziesz musiał wymieniać cały wahacz bo padnie ci końcówka, której nie wymienisz bo wahacz jest inaczej zbudowany niż w benzynach. I wtedy zapłacisz podwójnie. Kupując cały wahacz nowy zapłacisz 300zł za wahacz + wymiana (to można też zrobić samemu bo już tuleje są prawidłowo wciśnięte i ustawione) potem tylko geometria i jeździsz pewny tego że masz sprawny wahacz. Ja wymieniałem samemu prawy przód bo padła mi końcówka. Jak masz dostęp do kanału i narzędzia to poradzisz sobie jak nie to mechanik na pewno mniej weźmie za samą wymianę niż za wymianę wahacza + wymiana tulei. Podjedź do zaufanego warsztatu zapytaj o koszty wymiany samego wahacza, a potem jak by do takiej operacji jeszcze doszła wymiana tulei to ile by wyszło. Jesteś dobry z matematyki to sobie obliczysz ale biorąc pod uwagę ryzyko to ja bym się nie zastanawiał Pozdrawiam...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=10376


Temat: zawieszenie przod
lenam, gdzie ty to robiles ze tyle kasy wybuliles?? przy swozniach bez wahacza nie trezba ale przy wymianie drazkow i koncowek to zbieznosc by pasilo zrobic , u mnie kosztuje 60zł a geometria pelna 110zł wiec koszty sa nie male alemichal, nie martw sie ja tez teraz walcze z przednim zawieszeniem i robie w miare mozliwosci pokolei wszystko zeby potem zrobic zbieznosc...
Źródło: w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=870


Temat: Moja fura ;)
W oststnim czasie wymieniłem : ---- wszystkie gumy wahaczy i sworzenie ---- końcówki drążków kierowniczych,po geometrii w końcu kierownice mam idealnie na prosto jak jade a nie przekręconą w prawo o ... na zbrojone ---- nowe reflektory ---- pompe paliwa W planach mam wymianę kompletnego sprzęgła,całego tłumika i jednak uszczelki po wkurza mnie te masło pod korkiem od chłodnicy fajnie by było zrobic...
Źródło: forum.peugeot405.pl/viewtopic.php?t=7645


Temat: [Megane I phI] Problem z geometrią
Jakiś czas temu miałem spotkanie z krawężnikiem (uderzenie lewym przednim kołem przy prędkości 20-30km/h), oczywiście felga do wymiany. Po wymianie, po około 2 tygodniach uciekła zbieżność, koło od strony pasażera uciekło (prawy przód), wymienione zostały tuleje wahacza i końcówka drążka kierowniczego (prawy przód), następnie zrobiono zbieżność i sprawdzono geometrię zawieszenia. Wyniki wyszły lekko kosmiczne :/ proszę o pomoc i o porady co mogę jeszcze zrobić aby poprawić wyniki (nie chcę aby mnie zbędnie naciągneli) oraz jaki wpływ mają takie wartości PK oraz WSZ. Auto prowadzi się dobrze, nie ściąga na prostej.
Źródło: megane.com.pl/viewtopic.php?t=24460


Temat: .|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|
bezskutecznie. Dopiero pojechałem do ASO, to mi to wyjaśnili. Ale że ich cena mnie rzuciła na ziemię, znalazłem innego gościa, który się na tym zna - geometrię robił ponad 2 godziny, ... i autobusów i samochodów ciężarowych. nie ma dobrych zamienników no to fakt, ale są i lepsze i gorsze wsród zamienników ale ja jestem przeciwnikiem teorii o wymianie wszystkich wahaczy na raz...
Źródło: sx1.pl/viewtopic.php?t=23443


Temat: wymiana tulejek wahacza, przy okazji sworznia i drążków?
wymieniłem zawieche na amory sportowe i chcialem zrobic po tym geometrie ale pan mechanik na trzepakach wykrył mi luzy na wahaczu prawym na tylnej tulejce i na sworzniu , lewy wahacz jest OK ze wzgledu na ingerencje w geometrie przy kazdej wymianie elementow zawieszenia w golfie chcialbym abyście mi poradzili czy nawet przy sprawnym lewym wahaczu i jak narazie koncowki drążków i łączniki stabilizatora są ok to wziąć sie za te wszystkie elementy czy poprostu wymienic tylko prawą tylnią tulejkę i sworzeń na wahaczu??? boje sie o robienie za kazdym razem geometri/zbieznosci za kazdym razem kiedy cos sie rozkraczy... jest jakas zasada ze powinno sie wymieniac te elementy(jak tulejki , sworzeń . końcówki drążka) po obu stronach na raz? i czy macie ewentualnie jakies sposoby jak zobaczyć czy te elemnty na wahaczu jeszcze wytrzymają? mam mozliwosc kupienia takiego zestawu: http://allegro.pl/item709...ii_2_3_d72.htmlhttp://allegro.pl/item709...ii_2_3_d72.html i tych koncowek http://allegro.pl/item705...passat_ni6.htmlhttp://allegro.pl/item705...passat_ni6.html i zastanawiam sie czy kupic to wszystko czy raczej nie ma...
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=20222


Temat: Zawieszenie - potrzebuję specjalisty z Warszawy lub okolic
końcówek a przekładnię znalazłem za 300zł w okolicach z auta które dostało w tył, a przód miało nieruszony). Zauważyłem też ostatnio że pojawiły się luzy na sworzniach wahaczy - także to do wymiany. Podczas stłuczki wywaliło też bezpiecznik od wspomagania. Jak jechałem (już po operacji wymiany przekładni i ustawieniu geometrii) po nowy bezpiecznik to zauważyłem że na kolumnie jest luz, dość mocno ... osobę która mogła by się kompleksowo zająć tematem (przy okazji czeka mnie zmiana wszystkich filtrów i oleum więc można by za jednym zamachem to zrobić). Coś słyszałem że układy wspomagania elektrycznego...
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7488


Temat: .|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|.|
i po VIN w każdym aso powiedzą Ci wszystko co było robione w ich sieci. Bo z książkami jak jest, każdy wie... widziałem wydruk, geometria była sprawdzana przez znajomego diagnoste na hunterze (w uj drogie urządzenie do sprawdzania geometrii z dokładnością do jednej minuty). tu nie chodzi o sprzęt, a o wiedzę. Większość diagnostów twierdzi, że w pasku z przodu ustawia się ... ustawia się też krzywą zbierzności (zmieniając głębokość osadzenia końcówki drążka) - czyli zbieżność przy różnym obciążeniu przedniej osi. Praktycznie żaden nie wie, że trzeba samochód prawidłowo wtoczyć na stanowisko pomiarowe - bo to zawieszenie "pływa" - przednie koła pracują również wzdłuż pojazdu w zakresie ok 2,5 cm - jak źle wtoczysz samochód na geometrii może wyjść, że z którejś strony auto jest krótsze I mówię Ci o tym, bo w wwie ustawiałem geometrię 3 razy bezskutecznie. Dopiero pojechałem do ASO, to mi to wyjaśnili. Ale że ich cena mnie rzuciła na ziemię, znalazłem innego gościa, który się na tym zna - geometrię robił ponad 2 godziny, a ja stałem z nim pod autem i mi wszystko tłumaczył krok po kroku, łącznie z tym, że zbieżność belki skrętnej też da się ustawiać. Jeszzcze teraz sie dowiedziałem że kuzynki chłopak ma dojście do tanich wahaczy (za 5 stów cały komplet 8 sztuk- jakiś nieorginalny, ale w miare ... wymianie wszystkich wahaczy na raz (wymyślili ją chyba mechanicy). Dlaczego? Z własnego doświadczenia: wahacze górne przednie - ok 140 tys, górne tylne - 170 tys, przednie dolne - 220 tys, przednie tylne - ciężko powiedzieć, cały czas fabryczne, 303 tys. Więc jaki sens jest wymieniać komplet, z montażem i geometrią pewnie pod 2kpln, skoro można wymienić tylko wadliwą sztukę? Bo jak wymieniać, to czemu nie zrobić od razu końcówek i łączników (też są aluminiowe z wwulkanizowanymi swożniami)? No i przy okazji przekładnia kierownicza - koło 270 tys zaczyna postukiwać. Dla mnie wymiana kompletu...
Źródło: sx1.pl/viewtopic.php?t=23443


Temat: [MK3] Małe czarne piekiełko
geometrii), sworzni wahaczy, krzyżaka, końcówek drążków kierowniczych, tłumika końcowego, pompy paliwa, sondy lambda. 2009: wymiana przewodu od paliwa 2010: remont silnika - wymiana pierścieni tłokowych, panewek korbowodowych, planowanie głowicy, szlify gniazd zaworowych, docieranie zaworów, wymiana uszczelki głowicy, miski olejowej, pokrywy zaworów, kolektorów, uszczelniaczy wału korbowego, uszczelniaczy zaworowych, nowe filtry, świece, przewody, płyn chłodniczy, olej Castrol 10W40 (po docieraniu planuje Liquidmoli 10W40). Wrażenia? ... czarnych zderzaków, lusterek i klamek, wymiana blachy pod przednim zderzakiem i malowanie całego pasa, spasowanie lamp i kierunków, być może profesjonalne polerowanie, usunięcie wszystkich drobnych rysek, wgnieceń, zakup nowych znaczków forda, usunięcie naklejki Sound z klapy bagażnika. b. mechaniczne: zrobić coś z zamkami, dbać aby wszystko było na bieżąco w doskonałym stanie c. audio: zakup własnego radia ( ) d. inne: zegary...
Źródło: forum.fiestaklubpolska.pl/viewtopic.php?t=48786


Temat: Ile wydajecie na Roverka?
operacji - 2x zmiana oleju silnikowego - przynajmniej po jednej zarowce z kazdego reflektora - 3x ustawienie geometrii - 3x przeglad tech. - amortyzatory tyl - 2x amortyzatory przod (1. DELPHI, 2. BILSTEIN) - drazki reakcyjne - drazki kierownicze - 2x koncowki drazkow (1. TRW, 2. DELPHI) - 2x wahacze (1. TRW, 2. DELPHI) - laczniki stab. - tlumik koncowy - 2x ... - rozrzad (Violla) - amortyzatory przod (Violla) - sprzeglo - linka sprzegla - akumulator (Violla) - drazki kierownicze - koncowki drazkow - wahacze - laczniki stab. - olej silnikowy - plyn hamulcowy - filtry - opony letnie (Violla) - opony zimowe (Violla) - filtr powietrza - tarcze hamulcowe - klocki hamulcowe - krzyzak moc. zderzak - harmonijki pod zderzakiem - koncowka tlumika ... ZT od momentu zakupu: - wahacz lewy tyl - 200 zł - filtr paliwa, oleju, powietrza - 120 zl - olej - 420 zl - geometria - 100 zl - opony ... jeździło no chyba że już coś odpadnie i auto na drodze stanie to wtedy robi, drugi chce żeby auto było na tip top i żeby cieszyło nie tylko pod względem że ... powysyłaj pouczenie na PW że nie powinni w tym wątku tego opisywać bo to nie tyczy nagłych awarii tylko upiększania, wymiany elementów eksploatacyjnych, zużywających sie. Temat jest o tym ile wydajecie...
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=22333


Temat: Honda Civic VTI B16A2 EG9 doinwestowana
= 260 zł -sworznie dolne 2x 35 = 70 zł -końcówki 2x 28zł = 56 zł -tulejki w wahacze przednie 2x 17zł + 2x 26 = 86zł - łączniki stabilizatora 2x 28zł = 56zł Tył -tulejki wahacza dolnego poprzecznego 2x 26 + 2x 21 + 2x 21 = 136 zł -tulejka wahacza dolnego wzdłużnego ( cukierek ) 2x 63 = 126 zł -tulejki wahacza ( do regulacji geometrii ) 4x 21 = 84 zł -tulejki wahacza górnego 2x 17 + 2x 19 = 72 zł Wydech Kolektor 4-1 400zł 2x Tłumiki środkowe 80 ... to tylko koszty samych części… na większość części posiadam paragony. Z cala pewnością mogę powiedzieć że autko jest doinwestowane. I nie sprzedaje państwu „grata”… w którym wszystko trzeba zrobić. Wspomnę jeszcze ... do zrobienia: - wymienić łączniki stabilizatora tył ( maja luz i słychać lekkie stuki ) - jest luz na prowadnicach zacisków. Można z tym jeździć można też zrobić - 2 elementy...
Źródło: civic5g.pl/viewtopic.php?t=5231